Olifanten Chiang Mai

Thailand deel 2 | Chiang Mai & Koh Chang

10 mei 2018

Het is alweer even geleden dat we in Thailand waren (november 2017).  Maar…  jullie hebben deel 2 van onze reis naar Thailand nog te goed. Samen met de kinderen gingen wij voor iets meer dan 2 weken een rondreis maken door het prachtige land. In deel 1 kunnen jullie zien hoe het was in Bangkok en Kanchanaburi. Dit keer vertel ik over de periode dat we in Chiang Mai ware en het eiland Koh Chang.

CHIANG MAI – FESTIVAl

Wat hadden wij een ontzettende mazzel. Zonder het in eerste instantie te weten hadden we precies onze dagen in Chiang Mai geboekt tijdens het beroemde lichtfestival (Festival of light & Loy krathong). Hier kwamen we een paar weken voor ons vertrek achter. Dus naast alle andere prachtige plekken in Chiang Mai, mochten we dit ook meemaken, heel uniek. We hebben voornamelijk veel tempels bezocht, gespeeld in het park en ook nog een geweldig mooi olifantenpark bezocht.

TERUG NAAR BANGKOK

Na de mooie dagen in Chiang Mai vlogen we terug naar Bangkok. Het is gek hoe snel alles al vertrouwd raakt. We sliepen weer in hetzelfde resort en kenden inmiddels al wat wegen in de stad. Omdat we maar een korte middag hadden besloten we om de Golden Mount tempel te bezoeken. Hier heb je namelijk een mooi uitzicht en we lazen dat het een leuke tempel voor kinderen is. Je mag namelijk alle bellen luiden die je onderweg tegenkomt.

FANTASTISCHE DAGEN OP HET EILAND KOH CHANG

Met een busje en vervolgens een leuke tocht belanden we op het eiland. We kwamen aan terwijl het keihard regende, maar de volgende ochtend was het alweer opgeklaard. Het is een bijzonder eiland, want het zijn eigenlijk allemaal bergen middenin het eiland omringt door stranden. Hierdoor is echt elk plekje van het eiland prachtig, want je heb die mega mooie bergen achter je.
Deze dagen stonden vooral in het teken van relaxen. Na drukke dagen gehad te hebben is dit echt fantastisch. Jens kon hele dagen zwemmen en schommelen. En af en toe gingen we er nog even op uit.

Wat hebben we een geweldige reis gehad! We zijn nog lang niet klaar met reizen en er staan alweer nieuwe bestemmingen op de planning :).

OVERZICHT

Activiteiten Chiang Mai: Doi Suthep, Wat Chedi Luang, Night Bazaar, Wat Phra Singh, Kanta Elephant Sanctuary
Resort Chiang Mai: Banthai Village

Activiteiten Bangkok: Golden Mount tempel
Resort Bangkok: Chillax Resort

Activiteiten Koh Chang: Heel veel zwemmen, Klong Kloi Beach, Khlong Phlu Waterfall, kanovaren
Resort Koh Chang: Paradise Resort & Spa

Het zijn redelijk wat foto’s want ik had moeite met kiezen. Heb je vragen over reizen met kinderen of over de plekken die we in Thailand hebben gezien? Laat je reactie hieronder achter.

Na een korte binnenlandse vlucht van een uur kwamen we aan in Chiang Mai, in wederom een prachtig resort. Ontbijten aan de rand van het zwembad in een paradijsje.
Het locale vervoer zijn rode busjes. Ze brengen je overal in en rondom de stad. In ons geval gingen we naar Doi Suthep, aan de rand van de stad. Wanneer je iets meer betaald wachten ze op je en kan je met dezelfde auto terug rijden. Ideaal!
De avond van Loi Krathong was fantastisch! Het was wel goed opletten met de kinderen, want het was mega druk op straat. We liepen eerst naar een brug die online bekend stond als een oplaat plek voor de lantaarns. Daar was het alleen zó druk dat we toch maar een ‘rustiger’ stukje zijn gaan opzoeken. Wat een geweldig gezicht al die wensballonnen in de lucht. Af en toe doen ze de straatlantaarns uit zodat je het nog beter ziet (en mooie foto’s kan maken).
De dag na het festival lagen er overal nog kleine potjes waar kaarsjes in hadden gezeten. Jens wilde heel graag de schoonmaker helpen met opruimen. Hij vond een gebruikt popcorn bakje om alles in de verzamelen.
Normaal gesproken zochten we voor het avondeten een restaurantje op waar het er goed uit zag. Maar we wilden ook eens tussen de locals op straat eten. We kwamen een Nederlands stel tegen die ons een tentje aanraden en hielpen bestellen. Ze zeiden dat ze het eten voor buitenlanders standaard minder heet maakten, maar dit was helaas niet het geval. We konden er niks van eten, want het was mega heet eten. Oeps! Dus toch maar snel een ander plekje gezocht om te gaan eten. Wel weer een ervaring rijker.

We wilden graag een olifantenpark bezoeken die goed voor de olifanten zorgt. Dit was Kanta Elephant Sanctuary. Je komt hier een ochtend of middag de verzorgers helpen met het voeden van de olifanten. En er mag niet op gereden worden en ze lopen hele dagen vrij rond op het park. Vervolgens gingen de olifanten de rivier in om lekker af te koelen en mochten wij water over ze heen gooien. Tot op de dag van vandaag heeft Jens het hier nog steeds over, zo leuk!
Jens weet echt overal vriendjes te maken. Zo ook bij dit locale eettentje. Hij en het dochtertje van de eigenaresse gingen gezellig spelen terwijl het eten werd klaargemaakt. En deze foto moest ik dus van ze maken :).

We vlogen weer terug naar Bangkok, hier brachten we nog een middagje door om vervolgens door de reizen naar Koh Chang.
Na al bijna 2 weken op pad te zijn was het heerlijk om even 3 dagen op een eiland te vertoeven. We hadden een geweldig resort! Ons huisje zat maar liefst 30m bij het strand vandaan. Wat hebben we hier genoten zeg!

Noud leerde tijdens deze vakantie om los te gaan staan. Dit werd natuurlijk overal getoond, ook tijdens het ontbijten.

Op Koh Chang zijn er naast de stranden niet veel bezienswaardigheden. Maar midden in het eiland heb je een waterval waar je heen kan lopen. Een super leuk tochtje met kinderen.